Інформатизація суспільства – це
перспективний шлях до економічного, соціального та освітнього розвитку.
Інформатизація освіти спрямовується на формування та розвиток інтелектуального
потенціалу нації, удосконалення форм і змісту навчального процесу, впровадження
комп'ютерних методів навчання та тестування, що надає можливість вирішувати
проблеми освіти на вищому рівні з урахуванням світових вимог.
Одним із важливих напрямків розвитку
інформатизації освіти є нові комп’ютерні технології. Інтерактивність,
інтенсифікація процесу навчання, зворотний зв'язок – помітні переваги цих
технологій, що зумовили необхідність їх застосування у різних галузях людської
діяльності, насамперед у тих, які пов'язані з освітою та професійною
підготовкою. Нині помітно зросла кількість досліджень, предметом яких стало
використання інформаційно-комунікаційних технологій у навчальному процесі.
Згідно з річним планом роботи Енергодарського
навчально-виховного комплексу №1 у 2014/2015 н.р. «Розвиток єдиного
інформаційного освітнього простору ЕНВК №1», перед колективом закладу стояла наступна
мета: вдосконалення ІКТ-компетентності педагогічних працівників та учнів ЕНВК
№1.
Для реалізації вище зазначеної мети, діяльність
адміністративного персоналу і педагогічного колективу закладу була спрямована
на вирішення наступних завдань:
–
поновлення та
доукомплектування комп’ютерних класів і навчальних кабінетів сучасною
комп’ютерною технікою та ліцензійним програмним забезпеченням;
–
розширення єдиної
локальної мережі;
–
вдосконалення
використання сучасних ІКТ-технологій в управлінській діяльності;
–
оволодіння
адміністрацією, вчителями, учнями ЕНВК №1 сучасними ІКТ-технологіями,
практичному застосуванню отриманих знань;
–
вдосконалення та
розвитку веб-ресурсів ЕНВК №1;
І. Розділ річного
плану «Розвиток єдиного інформаційного освітнього простору» за 2014/2015
Основною задачею Шкільної інформаційної служби є
організація діяльності колективу з розбудови інформаційного простору закладу,
як складової єдиного інформаційного простору міста та області. По суті, ІШС
відповідає за реалізацію пунктів розділу річного плану роботи Енергодарського
навчально-виховного комплексу №1 у 2014/2015 н.р. «Розвиток єдиного
інформаційного освітнього простору ЕНВК №1»
–
збір, накопичення,
обробка, систематизація, узагальнення та розповсюдження педагогічної інновації;
–
виявлення
інформаційних потреб та задоволення запитів педагогів ЕНВК №1 в галузі нових
технологій та педагогічних інновацій;
–
здійснення
взаємодії з інформаційними Службами всіх рівнів для розширення банку
педагогічної інформації;
–
здійснення
посередницьких послуг по задоволенню запитів усіх учасників навчально-виховного
процесу по доставці інформації про досягнення психолого-педагогічної науки,
нових педагогічних та інформаційних технологій;
організація навчання працівників ЕНВК №1 навичкам роботи
на комп’ютері на рівні користувача
Основні завдання розділу до річного плану «Розвиток
єдиного інформаційного освітнього простору ЕНВК №1» на 2014/2015 навчальний рік
педагогічним колективом виконані за деяким виключенням (з об’єктивних причин).
Так не вдалось вирішити з об’єктивних причин наступні пункти: 1) здійснення подальшого під’єднання до шкільної локальної мережі Інтернет
класних кімнат ЕНВК №1 (каб. № 12, 28, 30); 2) участь у
сертифікації ЕНВК №1 щодо «100% володіння ІКТ на базовому рівні».
При виконанні окремих пунктів плану
відбулись корективи, так в грудні 2014 року заклад отримав 16 нових
комп’ютерів, укомплектованих лінгафонним обладнанням. Цей НКК на даний момент
встановлюється до кабінету іноземної мови (каб. №30) і буде використовуватись
при поглибленому вивченні іноземних мов в класах колегіуму (профіль іноземна
філологія).
Щодо інших положень розділу навчального
плану, то необхідно відмітити, що вони виконані. Так, було:
1.
Затверджено
Програму інформатизації Енергодарського навчально-виховного комплексу №1 на
2015-2019 роки.
2.
Проведено засідання тематичної педагогічної ради
«Інформатизація загальноосвітніх навчальних закладів та завдання педагогічного
колективу з її реалізації».
3.
До засідання педагогічної ради «Інформатизація
загальноосвітніх навчальних закладів та завдання педагогічного колективу з її
реалізації» предметними методичними об’єднаннями і творчими групами вчителів з
проблем впровадження ІКТ в НВП були підготовлені матеріали:
-
банку щодо інформаційного супроводу НВП в ЕНВК №1;
-
виставки-звіту напрацювань творчих груп вчителів з
проблем впровадження ІКТ в НВП.
4.
Сплановано і
проведено заходи до Міжнародного дня «Безпека дітей в Інтернеті» з подальшим висвітленням матеріалів заходу на Веб-сайті ЕНВК №1 та на порталі
ЗапоВікі.
5.
Навчено на тренінгах з інформатизації: «Сервіси ВЕБ 2.0 у
педагогічній діяльності» 4 педагога ЕНВК №1 (Юдицька О.В. розрахувалась),
«Intel. Партнерство у навчанні» - 1 педагог.
6.
Здійснюється проведення уроків з використанням
комп’ютерних технологій (місячник уроків «Комп’ютер на сучасному уроці»
(квітень 2015 р.). Кращі уроки з використанням ІКТ-технологій у червні 2015 р.
будуть виставлені зі всіма супроводжуючими матеріалами на шкільному Веб-сайті.
7.
Тренером курсів з інформаційних технологій Веб-2.0 Ройко
О.В. проведено інструктаж з вчителями 3-4 класів щодо впровадження та належного
функціонування модуля електронний «Класний журнал» в 3-4-х класах (2-х класах в І семестрі за рішенням педагогічної ради
оцінювання не здійснювалось); майстер-клас (2 групи) «Використання Веб-2.0 технологій
при викладанні навчальних предметів відповідно до нового Державного стандарту
України» зі створення на порталі ЗапоВікі особистих візиток для
вчителів-предметників ЕНВК №1, які їх ще не мали. На даний час їх мають 36
педагогічних працівників закладу, що складає 57,3% всього особового складу.
8.
Вчителями інформатики постійно проводяться консультації,
надається теоретична та практична допомога вчителям-предметникам з метою
вдосконалення їхньої ІКТ-компетентності.
9.
На базі ЕНВК №1 були проведені:
–
засідання ММО вчителів інформатики з теми «Сучасні
концепції навчальної взаємодії в організації і проведенні уроку»;
–
майстер-клас для учасників міської творчої групи з
проблем створення електронного навчального контенту та вчителів математики з
теми «Дистанційна підтримка уроків алгебри та геометрії у 8 класі», основним
доповідачем якого стала Садикіна С.В.
10.
Вчителі Садикіна С.В. та Ройко О.В. брали активну участь
у підготовці та проведенні міського семінару-практикуму для заступників
директорів з НВР з теми «Використання ІКТ на уроці за різних умов комп’ютерної
підтримки».
11.
Проведено оцінку рівня базових
комп’ютерних навичок всього складу педагогічного колективу ЕНВК №1 (грудень 2014 р.).
12.
Здійснювався належний педагогічний супровід навчальної
творчої діяльності учнів – вихованці ЕНВК №1 брали участь в олімпіадах з
інформатики та ІКТ (8 учнів) і посіли з призових місця, у Всеукраїнському
конкурсі з інформатики «Бобер», у віртуальній школі «Юний програміст» навчались
в 2014/2015 н.р. 3 учнів закладу.
13.
2014/2015 навчальний рік став не лише роком
переформатування шкільного Веб-сайту, а й значного покращення його
функціонування.
14.
Активізувалась
діяльність шкільних творчих груп
вчителів з проблем впровадження ІКТ в НВП:
-
вчителів початкових класів;
-
вчителів іноземної мови;
-
вчителів
словесності.
ІІ. Електронний облік комп’ютерної техніки в ЗНЗ
В ЕНВК №1 здійснюється електронний облік комп’ютерної
техніки. Відповідає за його здійснення та внесення всіх змін, які відбуваються
в закладі, заступник директора з АГЧ Чорна Ірина Олександрівна.
На всю комп’ютерну техніку заведено відповідні паспорти
(в електронному та паперовому варіантах), з яким ознайомлені педагогічні
працівники. В паспорти внесені всі характеристики, зазначаються дати зміни,
ремонту, обслуговування, вибуття. Про всі зміни, які відбуваються з технікою,
відповідальна особа (Чорна І.О.) доводить до відома директорові ЕНВК №1 як
Голові Шкільної інформаційної служби та заступникові директора з питань
інформатизації. До початку 2015/2016 навчального року планується, для більш
узгодженого ведення обліку комп’ютерної техніки в закладі, підготовка
відповідної Googl-форми.
ІІІ. Реєстр
комп'ютерної техніки в ЗНЗ
База даних комп’ютерної техніки в ЕНВК №1 ведеться в
системі. Вона складається з матеріально-технічної складової
інформаційно-освітнього простору, даних щодо мультимедійних проекторів, інтерактивних дощок та активаторів поверхні,
інших технічних засобів (як-то, принтери, ксерокси, сканери, фотоапарати,
камери).
Всього в ЕНВК №1 на 01.06.2015 р. в наявності 74 ПК (із
них 5 ноутбуків); з них 57 – в кабінетах НКК (№14,22,30); 15 принтерів та 5
багатофункціональних пристроїв; 1 інтерактивна дошка (каб.№14 – інформатики), 7
мультимедійних проекторів. Також в наявності відеокамера, 4 телевізори. Робочих
місць в кабінетах НКК – 55. Кабінет НКК № 22 використовується для навчання
інформатиці учнів початкової школи.
ПК, під’єднаних до мережі
Інтернет – 51 машина.
Програмне забезпечення. Управління закладом. Програма
«Курс», Dp-2000, ЗНЗ 1; РВК
83, модуль «Мікрорайон», КОЗА-ДИСКи: «Циклограма наказів», «Атестація
педагогічних працівників», «Організація харчування».
IV. Електронний облік
навчених педагогів в галузі ІКТ
Педагогічний колектив ЕНВК №1 в 2014/2015 навчальному
році складається із 67 осіб. Із них лише 3-є не мають жодного сертифікату чи
посвідки: Кузьміна Н.В. і Гринь А.Г., які недавно закінчили вищі навчальні
заклади (відповідно в 2006 і 2013 роках) і там вивчали інформатику та
інформаційні технології; також немає сертифікатів у соціального педагога
Андрушко Ю.І., яка лише в 2014/2015 н.р. вийшла з декретної відпустки. До
декретної відпустки вона займала в ЕНВК №1 посаду секретаря і обізнана з
роботою на комп’ютері.
Із 67 педагогічних кадрів в галузі ІКТ мають сертифікати,
посвідки:
1.
32 особи – з
тренінгу Intel «Навчання для майбутнього» (1 вчитель у поточному навчальному
році – Голованова О.В.);
2.
29 осіб – з курсу
«Основи ІКТ. Партнерство у навчанні»;
3.
11 осіб – з курсу «WEB 2.0» (4 вчителі у поточному навчальному році – Садикіна
С.В., Горкунова О.В., Белименко С.В., Позднякова Т.С.);
4.
17 вчителів мають
посвідки з цифрових технологій (16) та 1 вчитель має «Сертифікат за віртуальну
подорож у веб-квесті «В пошуках скарбів!» та успішне завершення Всеукраїнського
дистанційного семінару «Впровадження квест-технології в освітній процес» в
рамках ІІ Міжнародної освітньої конференції INTEL «Нові горизонти ІКТ в освіті" для України та країн СНД».
36 педагогів мають власні візитки на порталі ЗапоВікі (це
53,7% від загального учительського складу).
На 2015 рік заплановано навчання в галузі ІКТ:
1.
Тренінг за програмою «Мережеві технології ВЕБ 2.0» – 4 вчителя;
2.
Інтерактивні пристрої – 5 вчителів;
3.
Дистанційний тренінг «Впровадження Квест-технології в освітній процес» –
4 вчителя;
4.
Дистанційний тренінг «Медіаінформаційна грамотність» – 1 вчитель;
5.
Дистанційний тренінг «Розробка дистанційних курсів на платформі Moodl» –
1 вчитель.
V.
Розклад роботи кабінетів ІІКТ ( І та ІІ сем.)
1.
Вивчення
інформатики в 2-4 класах початкової школи відбувається в каб. №22. Викладання
здійснюється вчителями інформатики Рашкавич І.О., Дмитрів О.О., Поздняковою
Т.С.
2.
Каб. інформатики
№14. Викладання інформатики здійсн.ється викладачами Ройко О.В., Дмитрів О.О.,
Поздняковою Т.С.
За розкладом уроків
в кабінетах ІІКТ (каб. №14 і 22) навантаження було наступним:
І семестр: каб. №14 – 35
год. (з них годин на предмети неінформаційного напрямку – 12);
каб. № 22 – 35 год. (з них
годин на предмети неінформаційного напрямку
– 0;
Загальне
завантаження кабінетів ІІКТ– 70 годин.
3.
З ІІ семестру в
каб. №14 було введено 2 години для учнів, які не мали власного персонального
комп’ютера; в каб. №22 – 2 години для роботи на порталі «Мої знання».
ІІ семестр: каб. №14 – 37
год. (з них годин на предмети неінформаційного напрямку – 12)
каб. № 22 – 37 год. (з них
годин на предмети неінформаційного напрямку
– 0);
Загальне
завантаження кабінетів ІІКТ– 74 години.
VI. Шкільний сайт
Однією із складових ефективного управління єдиним
інформаційним освітнім простором ЕНВК №1 є робота шкільного сайту. Метою
створення офіційного сайту є представлення навчального закладу в глобальній
мережі, формування його іміджу. Сайт ЕНВК №1 (http://envk1.3dn.ru/) створено інженером з обслуговування комп’ютерної
техніки Рашкевич В.О. Адміністратором сайту з 2014/2015 н.р. було
призначено керівника МО вихователів ГПД Анпілогову С.В.
2014/2015 навчальний рік став не
лише роком переформатування шкільного Веб-сайту, а й значного покращення його
функціонування.
За поточний навчальний рік сайт ЕНВК №1
було змінено, та доповнено згідно до вимог для сайтів навчальних
закладів та рекомендацій.
До сайту ЕНВК №1 додались нові сторінки:
«Науково-методична тема», «Звернення громадян», «Бережіть здоров’я», «Доступ до
публічної інформації», «Бібліотека» та ін.
Відбулось реформовані сторінки: «Методична скринька» – до
неї прикріплені «автономні» блоги предметних методичних об’єднань та МО класних
керівників, які ведуть відповідальні особи. Створення таких «автономних» блогів і
прикріплення їх до предметних сторінок МО позитивно зарекомендувало себе в
тому, що вчителі-предметники стають цілком самостійними в діяльності з
поповнення їх необхідним матеріалом. Їм немає вже необхідності надавати
матеріал координатору сайту, це вони можуть зробити самостійно і з будь якого
комп’ютера. Також завдяки цьому вчителі отримують практичні навички з
підвищення ІКТ-компетентності. Але ще 4 предметних МО не мають таких блогів – і
це є однією із задач, які необхідно вирішити вже в наступному навчальному році.
В 2014/2015 навчальному році створено блог «Виховна
робота в Енергодарському НВК№1», який веде заступник директора з НВР Пилипенко
Л.Д.
Оновлені та доповнені сторінки: «Візитка ЕНВК №1», «Сторінка
директора», «Нормативна база», «Допрофільна підготовка та профільне навчання»,
«Інформатизація навчання» та ін.
Постійно оновлюються і доповнюються інформацією сторінка
новин, фотогалерея, «Виховна робота» (Пилипенко Л.Д.), блоги предметних МО
(ведуть відповідальні особи від МО): вихователів ГПД (Анпілогова С.В.), початкових
класів (Ніконова О.В.), вчителів словесників (Белименко С.В.),
військово-патріотичного напрямку (Свириденко В.В.), класних керівників
(Белименко С.В.).
Загальна кількість веб-ресурсів, прикріплених до сайту
закладу – 12.
В наступному навчальному році необхідно не лише
продовжити позитивні зрушення, які вже висвітилися у роботі сайту, а й звернути
більше уваги на активізацію діяльності членів шкільного самоврядування з даного
напрямку (можливо також через автономний, прикріплений до сайту ЕНВК №1, блог).
VII. Портал «Мої знання»
Необхідною складовою формування єдиного освітнього
інформаційного простору, першим кроком до використання інноваційних та
дистанційних технологій навчання у професійній діяльності вчителя є наявність
Інтернету. Комп’ютерно орієнтоване навчальне середовище ЕНВК №1 створюється
шляхом застосування інтегрованих загальнонаціональних електронних ресурсів,
таких як програмне середовище «Мої знання», одним із сервісів якого є
електронний журнал.
Електронний класний журнал розміщено на
Інтернет-порталі «Мої знання»
(http://mz.com.ua/), який є складовою Запорізької ІСУО і є частиною інформаційного освітнього простору.
В 2014/2015 н.р. вчителі початкових класів (3-4-х, бо учні 2-х кл. не
оцінювались в І семестрі) запровадили в НВП ресурс «Електронний журнал на
порталі «Мої знання». Таке рішення було прийняте саме через те, що почати
«привчати» і батьків, і вчителів до роботи з «електронним журналом» найпростіше
і найправильніше було з початкових класів. Планується, що в наступному році,
коли ці учні перейдуть до середньої ланки (5 клас) буде продовжено роботу над
електронним журналом, а батьки учнів стануть додатковим «стимулятором» для
діяльності вчителів з даного напрямку. Також в учнів та батьків буде сформована
культура роботи з електронним щоденником, що дозволить легше пройти
адаптаційний період, сприятиме налагодження контакту батьків і нових
вчителів-предметників, надасть можливість частіше спілкуватися з класним
курівником, контролювати успіхи і труднощі своєї дитини з нових для неї
предметів.
Спочатку
планувалося тільки ведення журналу оцінок і запису домашнього завдання. Але
учні і батьки дуже скоро залучилися активного спілкування. Проект зацікавив
багатьох батьків, що почали отримувати інформацію кожного дня не заходячи в
стіни школи.
Вчителями
початкових класів були відмічені такі переваги класного журналу:
-
автоматизація рутинних обчислювальних процесів
(обчислення підсумкової оцінки, середнього балу, рейтингу…);
-
«прозорість» перед учнями, батьками й адміністрацією
школи ходу педагогічного процесу, об'єктивність виставляння проміжних і
підсумкових оцінок;
-
можливість прогнозування успішності окремих учнів і класу
в цілому;
-
полегшення документування процесу виправлення учнями
оцінок;
-
високий рівень захищеності даних журналу за умови
дотримання правил інформаційної безпеки.
VIII.
Методичні матеріали семінарів, творчих груп, шкільних МО.
Інформації про участь у професійних конкурсах
1.
В
2014/2015 н.р. (квітень 2015р.) було затверджено Програму інформатизації Енергодарського навчально-виховного
комплексу №1 на 2015-2019 роки. Мета програми: перехід на
якісно новий рівень у підходах щодо використання комп’ютерної техніки та ІКТ у
всіх структурних підрозділах навчального закладу; підвищення якості освіти через активне впровадження новітніх інформаційних
технологій; вдосконалення єдиного інформаційного простору комплексу.
Основними завданнями Програми є:
ü створення оптимальних умов для оволодіння педагогами та
учнями сучасними інформаційними технологіями та впровадження їх в освітній
процес;
ü розвиток інформаційної культури й підвищення ІКТ-компетентності
педагогів навчального закладу;
ü створення умов для самореалізації й підвищення
ІКТ-компетентності учнів навчального комплексу;
ü розвиток та вдосконалення сучасного єдиного
інформаційно-освітнього простору;
ü реалізація компетентнісного підходу до інформаційного
забезпечення освітнього процесу;
ü впровадження інформаційних технологій у процес підготовки
вчителів до уроку;
ü використання засобів сучасних інформаційних технологій у
пошуково-дослідницькій і конкурсній діяльності учнів;
ü організація елементів дистанційної освітньої діяльності
учнів та позаурочної консультативної роботи педагогів;
ü оптимізація взаємодії комплексу з інформаційним освітнім
простором міста Енергодара, Запорізької області, України, світу.
Терміні реалізації: 2015-2019 роки.
2. 25.11.2014 р. проведено
засідання тематичної педагогічної
ради «Інформатизація загальноосвітніх навчальних закладів та завдання
педагогічного колективу з її реалізації».
Засідання
педагогічної ради проводилось за наступним планом:
1.
Експрес-опитування
членів педагогічного колективу щодо їх особистісного ставлення до впровадження
інформаційно-комунікаційних технологій в навчально-виховний процес
2.
Стан виконання
управлінських рішень педагогічної ради від 29.08.2014р.
3.
Доповідь «Науковий підхід
до використання інформаційно-комунікаційних технологій в навчально-виховному
процесі на сучасному етапі»
4.
Співдоповіді (в
межах основної доповіді):
4.1. ППЗ як засіб активізації навчальної діяльності молодших
школярів;
4.2. Мультимедійний супровід освітнього процесу;
4.3. Віртуальні подорожі та екскурсії;
4.4. Віртуальний виставковий зал як візуалізація досягнень НІТ;
4.5. Реалізація принципів дистанційного навчання в ЕНВК №1;
4.6. Новітні підходи до впровадження інформаційних технологій;
4.7. Вплив квест-технологій на пошукові та інформаційні
здібності учнів;
4.8. Електронний журнал як засіб активізації зворотного
зв’язку в освітньому процесі;
4.9. Роль онлайн-спілкування у формуванні підлітків;
5.
Ділова гра
«Переваги та слабкі сторони НІТ»;
6.
Відеонарізка «ІКТ
очима учнів ЕНВК №1».
Рішення засідання педагогічної ради «Інформатизація загальноосвітніх
навчальних закладів та завдання педагогічного колективу з її реалізації» (постановлююча частина):
З метою вдосконалення єдиного
освітнього інформаційного середовища Енергодарського навчально-виховного комплексу
№1:
1.
Створити на сайті
ЕНВК №1 електронний банк кращих методичних розробок з використанням
інформаційно-комунікаційних технологій вчителів-предметників з навчальних
предметів інваріативної складової та постійно його поповнювати.
Травень 2015 р. Волкова
Л.Л., Бондажевька О.П.
(Остання стадія підготовки матеріалів)
2.
Створити на сторінках МО (сайт ЕНВК №1)
електронні скарбнички кращих учнівських робіт з використанням
інформаційно-комунікаційних технологій на уроках.
Травень 2015 р.
Керівники МО
(Остання стадія підготовки матеріалів)
3.
Створити
міжпредметну творчу групу вчителів з проблеми впровадження ІКТ в інтегровані
уроки (заходи).
Вересень 2015 р.
Волкова Л.Л.
4.
Узагальнити
матеріали діяльності творчих груп вчителів з проблем впровадження ІКТ в НВП у
формі рекомендацій щодо специфіки застосування даних технологій серед учнів
різних вікових категорій.
Червень 2015 р.
Керівники творчих груп
5.
Провести оцінку рівня базових комп’ютерних навичок всього
складу педагогічного колективу ЕНВК №1
Лютий 2015 р. Бондажевська
О.П.
6.
Провести тренінги з
підготовки педагогів ЕНВК №1 до сертифікації ЕНВК №1 щодо «100% володіння ІКТ
на базовому рівні»
Березень-квітень 2015 р. Бондажевська О.П., вчителі
інформатики
7.
Взяти участь у
сертифікації ЕНВК №1 щодо «100% володіння ІКТ на базовому рівні»
Квітень 2015 р.
Крамаренко Т.В.
8.
Забезпечити
проведення засідання ММО вчителів інформатики з теми «Сучасні концепції
навчальної взаємодії в організації і проведенні уроку».
27.03.2015
Бондажевська О.П., Ройко О.В.,
Рашкевич І.А., Познякова Т.С.
9.
Забезпечити
навчання вчителів ЕНВК №1 в галузі ІКТ за програмою «Соціальні сервіси ВЕБ 2.0»
(6 вчителів), «Основи ІКТ» (1 вчитель).
За графіком
Волкова Л.Л., Бондажевська О.П.
10.
Забезпечити участь
вчителів ЕНВК №1 в міських мастер-класах щодо використання ВЕБ-ресурсів у
навчально-виховному процесі.
Грудень 2014 р. Волкова
Л.Л., Бондажевська О.П.
11.
Провести майстер-клас «Використання Веб-2.0. технологій»
при викладанні навчальних предметів відповідно до нового Державного стандарту
України.
Січень 2015 р.
Волкова Л.Л., Бондажевська О.П.
3. До засідання
педагогічної ради «Інформатизація загальноосвітніх навчальних закладів та
завдання педагогічного колективу з її реалізації» предметними методичними
об’єднаннями і творчими групами вчителів з проблем впровадження ІКТ в НВП були
підготовлені матеріали:
-
банку щодо інформаційного супроводу НВП в ЕНВК №1;
-
виставки-звіту напрацювань творчих груп вчителів з
проблем впровадження ІКТ в НВП (матеріали,
виступи додаються).
4. Матеріали заходів до Міжнародного дня «Безпека дітей в Інтернеті» знаходяться на Веб-сайті ЕНВК №1 (матеріали, виступи додаються).
5. Здійснюється проведення
уроків з використанням комп’ютерних технологій (місячник уроків «Комп’ютер на
сучасному уроці» (квітень 2015 р.). Кращі уроки з використанням ІКТ-технологій
у червні 2015 р. будуть виставлені зі всіма супроводжуючими матеріалами на
шкільному Веб-сайті (Остання стадія
підготовки матеріалів).
6.
Здійснювався належний педагогічний супровід навчальної
творчої діяльності учнів – вихованці ЕНВК №1 брали участь в олімпіадах з
інформатики та ІКТ (8 учнів) і посіли з призових місця, у Всеукраїнському конкурсі
з інформатики «Бобер» (53 учасники, з них 24 учнів
мають добрий результат, 7 – відмінний), у віртуальній школі «Юний програміст» навчались в
2014/2015 н.р. 3 учнів закладу.
7.
Активізувалась
діяльність шкільних творчих груп
вчителів з проблем впровадження ІКТ в НВП:
-
вчителів початкових класів;
-
вчителів іноземної мови;
-
вчителів
словесності.
Участь у професійних конкурсах:
1.
Голованова О.В. – навчальних проектів з основ здоров'я за програмою «Інтел:
Навчання для майбутнього»
2. Ніконова О.І., учитель поч.
класів ІІІ місце в міському етапі методичного фестивалю «Урок ХХІ
сторіччя».
На виконання наказу облуон від 04.05.2014 №249 «Про
проведення щорічного моніторингу стану інформатизації освіти в Запорізькій
області», Плану заходів щодо розвитку та функціонування єдиного інформаційного
освітнього простору системи освіти м. Енергодара було складено план
інформатизації Енергодарського навчально-виховного комплексу №1 на 2015-2016
н.р.
Мета діяльності: забезпечення мережевої взаємодії усіх учасників навчально-виховного
процесу в умовах розвитку інформаційного освітнього простору ЕНВК №1.
Завдання діяльності на 2015-2016 навчальний рік:
1)
комп’ютеризація та
підключення до мережі Інтернет
навчальних кабінетів закладу;
2)
оптимізація
використання комп’ютерної техніки;
3)
формування умінь та
навичок мережевої взаємодії всіх учасників навчально-виховного процесу;
4)
забезпечення
функціонування електронного журналу;
5)
підвищення
інформаційної та недійної грамотності педагогів;
6)
залучення
школярів до дистанційних форм навчання у регіональних віртуальних школах «Юний
програміст» та «Школа сучасних знань».
№ п/п
|
Напрямок діяльності
|
Зміст діяльності
|
Термін виконання
|
Відповідальні
|
1.
|
Нормативно-правове
забезпечення ІОП
ЕНВК №1
|
1.1. Забезпечити виконання плану розвитку ЄОІП ЕНВК №1
на 2015-2016 н.р.
|
Протягом навчального року
|
Шкільна інформаційна служба
|
1.2. Підготувати накази:
|
Серпень
2015 р.
вересень
2015 р.;
вересень
2015 р.;
жовтень
2015 р.;
лютий
2016 р.;
квітень
2016 р.
червень
2016 р.
|
Крамаренко Т.В., Бондажевська О.П.
Пилипенко Л.Д.
|
||
2.
|
Матеріально-технічне забезпечення
|
2.1.
Здійснювати подальше поетапне під’єднання до
мережі Інтернет класних кімнат ЕНВК №1
|
Протягом
навчального року
|
Крамаренко Т.В., Мартиненко В.В.
|
2.2.
Сприяти придбанню (за можливістю, із
залученням спонсорської допомоги, грантів та інших форм, не заборонених
чинним законодавством) нової комп’ютерної техніки
|
Протягом
навчального року
|
Крамаренко Т.В., Чорна І.О.
|
||
2.3.
Сприяти залученню до навчально-виховного
процесу особистої комп’ютерної техніки всіх його учасників
|
Протягом
навчального року
|
Керівники МО, вчителі-предметники
|
||
2.4.
Забезпечити систематичне поповнення банку
навчально-методичних інтернет-ресурсів
|
Протягом
навчального року
|
Лопушнян К.П.
|
||
2.5.
Забезпечити технічний супровід використання в ЕНВК №1 програми «Курс»
|
Протягом
навчального року
|
Мартиненко В.В.
|
||
2.6.
Забезпечити постійне оновлення:
·
Електронного банку
комп’ютерної техніки ЕНВК №1;
·
бази навчених педагогів
в галузі ІКТ
|
Протягом
навчального року
|
Чорна І.О.,
Бондажевська О.П.
|
||
2.7.
Забезпечити функціонування електронного
класного журналу в навчально-виховному процесі 3-5-х класів ЕНВК №1
|
Протягом
навчального року
|
Ройко О.В.
|
||
2.8.
Забезпечити
функціонування шкільного сайту та ВЕБ-ресурсів вчителів, класних колективів,
шкільних МО
|
Протягом
навчального року
|
Бондажевська О.П., Анпілогова С.В.
|
||
3.
|
Організаційне
забезпечення
|
3.1. Забезпечити впровадження в ЕНВК №1 курсів за вибором:
- Сходинки до інформатики (4 кл.);
- «Основи веб-дизайну» (10 кл.)
|
Протягом
навчального року
|
Рашкевич І.А.,Ройко О.В.
|
3.2. Активізувати діяльність з модернізації шкільного сайту
та ВЕБ-ресурсів вчителів, класних колективів, шкільних МО
|
Жовтень
2015 р.
|
Бондажевська О.П., Анпілогова С.В.
|
||
3.3. Організувати
систематичне оновлення матеріалів дистанційного консультування учнів
та їх батьків через сторінки сайту ЕНВК №1
|
Протягом
навчального року
|
Волкова Л.Л.,
керівники предметних МО
|
||
3.4.
Забезпечити ефективне завантаження кабінетів
з ІІТН (№ 14, 22, 30)
|
Вересень
2015 р.,
січень
2016 р.
|
Каба Т.І.,
Дмитрів О.О.
|
||
3.5. Розробити заходи щодо проведення в ЕНВК №1 Міжнародного
дня «Безпека дітей в Інтернеті» та забезпечити їх виконання
|
До
06.02.2016 р.
|
Пилипенко Л.Д.
|
||
3.6. Провести оцінку рівня базових комп’ютерних навичок
новоприбулих (повернулись після д/в) педагогічних працівників
|
Вересень
2015 р.
|
Бондажевська О.П.
|
||
3.7. Провести оцінку рівня базових комп’ютерних навичок
всього складу педагогічного колективу ЕНВК №1
|
Лютий
2016 р.
|
Бондажевська О.П.
|
||
3.8.
Організувати проведення онлайн-звітів творчих груп із впровадження ІКТ в
НВП
|
Грудень 2015 р.,
травень 2016 р.
|
Волкова Л.Л.,
Бондажевська О.П.
|
||
3.9. Забезпечити систематичне поповнення матеріалів «Банку
методичних розробок вчителів ЕНВК №1»
|
Протягом
навчального року
|
Волкова Л.Л., керівники МО
|
||
3.10. Активізувати
участь членів учнівського самоврядування у роботі шкільного сайту
|
Протягом
навчального року
|
Пилипенко Л.Д.
|
||
3.11. Забезпечити організацію та проведення І етапу Всеукраїнських
учнівських олімпіад з інформатики
|
Жовтень,
листопад 2015 р.
|
Каба Т.І.,
Ройко О.В.
|
||
3.12. Забезпечити участь учнів у Всеукраїнському конкурсі
«Бобер».
|
За
циклограмою конкурсів
|
Ройко О.В., Рашкевич І.А., Позднякова Т.С.
|
||
3.13. Забезпечити участь учнів в Інтернет-олімпіадах,
конкурсах і змаганнях з ІКТ
|
Протягом
навчального року
|
Ройко О.В.
|
||
4.
|
Науково-методичне забезпечення
|
4.2. Здійснити заходи по залученню педагогів ЕНВК №1 до
навчання в галузі ІКТ за програмою «Соціальні сервіси ВЕБ 2.0», «Основи ІКТ»,
«Інтерактивні пристрої», «Впровадження Квест-технологій в освітній процес»,
«Медіаінформаційна грамотність», «Розробка дистанційних курсів на платформі Moodl» (за заявками ЕНВК №1)
|
За
планом НМЦ на 2015-2016 н.р.
|
Волкова Л.Л., Бондажевська О.П.
|
4.3. Продовжити діяльність шкільних творчих груп вчителів з
проблем впровадження ІКТ в НВП:
- вчителів початкових класів;
- вчителів іноземної мови;
- вчителів словесності
та
організувати діяльність міжпредметної творчої групи з проблеми впровадження
ІКТ в інтегровані уроки (заходи)
|
Протягом
навчального року
|
Волкова Л.Л., Бондажевська О.П.
|
||
4.4. Забезпечити участь педагогів ЕНВК №1 в
організаційно-методичних заходах НМЦ щодо ознайомлення зі SMART-технологіями
|
За
планом НМЦ на 2015-2016 н.р.
|
Волкова Л.Л., Бондажевська О.П.
|
||
4.5. Забезпечити участь педагогів в методичних заходах НМЦ
щодо підвищення інформаційної та медійної грамотності педагогів
|
Протягом
навчального року
|
Волкова Л.Л., Бондажевська О.П.
|
||
4.6. Забезпечити розвиток мережевих спільнот
вчителів-предметників (оновлення профільних сторінок сайту, створення та
оновлення даних педагогічних блогів/сайтів, візиток на ЗапоВікі)
|
Протягом
навчального року
|
Бондажевська О.П.,
Анпілогова С.В., Керівники МО
|
||
4.7. Залучати педагогічних працівників до участі в
конкурсах, фестивалях, виставках з впровадження ІКТ в освітню діяльність
|
Протягом
навчального року
|
Волкова Л.Л., Бондажевська О.П.
|
||
4.8. Провести майстер-клас «Використання таблиць Google в організації та здійсненні моніторингу з
предметів поглибленого вивчення» для вчителів-предметників, що викладають
предмет поглиблено
|
Вересень
2015 р.
|
Бондажевська О.П., Ройко О.В.
|
||
4.9.
Створити постійно діючий
консульт-пункт при ІШС для педагогів ЕНВК №1 з практичного застосування ІКТ в
освітню діяльність
|
Листопад
2015 р.
|
Бондажевська О.П., Садикіна С.В.
|
||
5.
|
Контрольно-аналітична
діяльність
|
5.1. Здійснити заходи щодо перевірки та уточнення БД
навчального закладу
|
Серпень-вересень
2015 р.,
травень-червень
2016 р.
|
Дмитрів О.О., Волкова Л.Л., Савастру О.М., Мартиненко
В.В.
|
5.2.Здійснити
внутрішній аудит кабінетів ІІТН на предмет відповідності нормативній базі
|
Вересень
2015
|
Крамаренко Т.В., Бондажевська О.П.
|
||
|
До
03.09.2015 р.,
до
20.09.2015 р.,до 01.10.2015 р.
|
Каба Т.І., Дмитрів О.О.
Дмитрів О.О.,
Волкова Л.Л.
|
||
5.4. Забезпечити
оновлення банку комп’ютерної техніки, технічного стану кабінетів ІІТН
|
Кожні
півроку:
01.12.2015
р.,
01.04.2016
р.
|
Чорна І.О.
|
||
5.5. Провести
аналіз ефективності використання
комп’ютерної техніки в закладі
(кабінети ІІТН; мультимедійні
кабінети; навчальні кабінети).
|
Травень
2016 р.
|
Бондажевська О.П.
|
||
5.6. Підготувати
оновлену статистику з питань стану
інформатизації ЕНВК №1.
|
До
01.10.2015 р.
|
Бондажевська О.П.
|
||
5.7.
Проаналізувати статистику навчання педагогів в галузі ІКТ (база
даних).
|
01.10.2015
р.,
01.06.2016
р.
|
Бондажевська О.П.
|
||
5.8.
Проаналізувати стан інформатизації
в ЕНВК №1 в 2015-2016 н.р.
|
До
01.06.2016 р.
|
Бондажевська О.П.
|
||
5.9.
Провести аналіз стану
розвитку ЄІОП і роботи ІШС в ЕНВК №1 за 2014-2015, 2015-2016 навчальні роки
|
Вересень
2015 р., січень, травень 2016 р.
|
Бондажевська О.П.
|
||
5.10. Проаналізувати діяльність динамічної групи з
обслуговування шкільного сайту ЕНВК №1
|
Вересень
2015 р.
лютий,
червень 2016 р.
|
Бондажевська О.П.,
Анпілогова С.В.
|
Немає коментарів:
Дописати коментар